Üzlet,  Vállalkozás

Mi az amit fontos szem előtt tartani, ha üzleti célt határozunk meg?

Spread the love

Egy üzleti tanácsadó szerint a célok kitűzése mozgósítja a csapatot, cselekvést generál, így megvalósíthatjuk elképzeléseinket az üzletünkkel kapcsolatban. A pénzügyi célok kitűzésével nyomon követhetjük vállalkozásunk előrehaladását az üzleti év folyamán. Arra sarkalnak minket, hogy szem előtt tartsuk saját és csapatunk teljesítményét. A hónapok előrehaladtával törekedjünk céljaink elérésére.

Az üzleti célok olyan előre meghatározott célok, amelyek a vállalkozásunk egy meghatározott időn belül el kíván érni. Az üzleti célokat rövid távú és hosszú távú célokra oszthatjuk. A küldetésnyilatkozat például egy általános üzleti cél megfogalmazása. Nem rendelkezünk egyetlen mérőszámmal, hogy meghatározzuk sikeres-e. Általánosságban elmondható, hogy a küldetésnyilatkozatot irányadó célként szokták alkotni.

A rövid távú célok egy meghatározott időintervallumhoz köthetőek. Néhány órától egy teljes évig terjedhet ez az idő. A hosszú távú célok lehetnek akár 10 évre kiterjedő időintervallumú célok.

A legegyszerűbb módja annak, hogy megtudjuk a vállalkozásunk sikeres-e, ha világosan felvázoljuk azt, hogy mit jelent számunkra a siker. Amikor megalkotjuk a vállalkozásunk céljait, üzleti célokat figyelembe kell vennünk, hogy mire képes valójában az a csapat, amellyel a vállalkozásunk működik. A célokat a várnál egy kicsit magasabbra érdemes helyezni.

A különböző célok között meg kell határozni azokat a célokat, amelyeket prioritásként kezelünk. Minden üzletben az egyik legnehezebb kihívást az jelenti, hogy több dolgot kell megvalósítani egyszerre, a már meglévő ügyfelek elégedettségének növelése, a pénzügyek, a folyamatok optimalizálása, a munkatársak motiválása…

Annak érdekében, hogy nagyon pontosan tudjuk, mi az, amivel foglalkoznunk kell, a SWOT elemzés alkalmazása nagyon nagy segítségünkre lehet.

Azonosítjuk az erősségeinket, a gyengeségeinket és szintén a lehetőségeinket és a veszélyeket. Le kell ülni az íróasztal mellé és el kell végezni a SWOT elemzést.

A SWOT elemzés egy kiváló eszköz, amelynek a segítségével látni fogjuk, hogy mik azok a célok, amelyeket prioritásként kell kezelnünk az előttünk álló időben.

Egy nagyon jó eszköz arra, hogy a csapat a sajátjának vallja az üzleti évet, ha nem magunk, otthon, egyedül találjuk ki azt, hogy mi az, amit el szeretnénk érni, majd elkezdünk gondolkodni azon, hogy ezt hogyan kommunikáljuk a csapatunkkal, de helyette a csapattal közösen dolgozunk a megfelelő célok kiválasztásán.

“Az emberek támogatják azt a világot, amelyet ők segítenek létrehozni.”

A munkatársaink úgy fogják érezni, hogy értékelik őket és még inkább elkötelezettek leszenek, hogy a célok megvalósuljanak a következő időszakban.

Jól megfogalmazott, konkrét és egyértelmű célokra van szükség. A célokhoz pontos határidőket célszerű rendelni. A célokat számszerűsítse, legyenek olyan mérőszámok, amelyek lehetővé teszik azt, hogy megnézzük a fejlődés és a siker mértékét.

A céloknak ambiciózusoknak ugyanakkor megvalósíthatónak kell lenniük. A vállalatunk küldetését és jövőképét tartsuk szem előtt és gondoskodjunk arról, hogy minden üzleti cél összhangban legyen vele.

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük